torsdag 27 januari 2011

Tänk vilken tid allt ska ta...

Idag bar det iväg till doktorn med Andreas.
Febern håller fortfarande i sig och han behövde en väl fungerande hostmedicin. Vår läkare har öppen mottagning varje dag mellan kl 10-11 och vi var ute i god tid för att slippa sitta så länge i väntrummet.

 Andreas kämpade med att hålla sig vaken och när kl var 10.40 så var det vår tur. In till dr Leif, kolla lungor och luftför.... "Hmmm.... här var det trångt", sa han. "Jag skickar Er på provtagningen". Vi gick korridoren ner och Andreas fick ett stick i fingret. Tack för det, sitt ner och vänta på resultatet... Och vi satte oss i väntrummet igen. När kl var 11.45 fick vi åter komma in till dr Leif. "Jaha, ingen influensa i alla fall, men han mår definitivt inte bra. Det kan ju vem som helst se." Joooo, han somnade ju i väntrummet...

Medicin utskrivet och tack och adjö.

Till F-kassan för att lämna ett läkarunderlag för tillfällig föräldrapenning: BARA 20 personer före mig i kön och EN personal bakom disken!!! De andra hade ju lunch... Väntade ett bra tag och sedan fick jag lämna min lapp och kunde springa därifrån och ut till Andreas som satt och väntade i bilen... Sovandes.
Därefter skulle vi till Apoteket och hämta hostmedicin. Kommer innanför dörren: 35 nr före mig!!!! Suck...

Bara å sätta sig ner och vänta.... igen!

När vi till slut kom hem hade vi nästan varit iväg i över 5 timmar!!! Bara för att åka till dr för att få en lapp!!!!!

Jisses.... Säger som en jättegullig dam på F-kassan (låt er alla förstummas) sa till mig idag: "Man måste vara frisk för att vara sjuk"! Och visst är det så.

Middag i magen när vi kom hem och sen somnade Andreas igen och har nyligen vaknat med 38,5 i temp. Nu börjar det verkligen bli kännbart för honom...

 Ikväll börjar Sveriges Värsta Bilförare och det är lagom underhållande en kväll som denna.

Ha en fortsatt skön kväll allesammans!


2 kommentarer:

  1. Fan man blir ju förbannad , förstod att du åkt iväg ingen svarade
    Då jag ringde , många krya på sig kramar till Andy å resten
    Vet du

    SvaraRadera